26 octombrie 2011

Povestea Valorilor Umane

Am citit această poveste despre valorile umane scris de Mimo. Vreau să o împărtăşesc prietenilor mei care îmi vizitează blogul meu.


Ilustratie
 Era odata o insula, unde traiau toate sentimentele si valorile umane. Intr-o zi, ele fura anuntate ca insula sta se scufunda. Isi pregatira navele si erau gata  de plecare. Doar iubirea ramase pana in ultimul moment . Cand insula era pe punctul sa se scufunde, iubirea decise sa ceara ajutor.
 
Bogatia trecu pe langa Iubire cu o barca luxoasa si aceasta ii zise:
" Bogatie, ma poti lua cu tine"?
"Nu te pot lua caci, e mult aur si argint in barca mea, nu am loc si pentru tine."
" Iubirea ceru ajutorul Orgoliului care trecea pe-acolo intr-o superba nava:
"Orgoliu, te rog, ma poti lua cu tine?"
"Nu, iubire, aici e totul perfect, mi-ai putea strica nava"
Atunci iubirea spuse Tristetii, care trecea pe langa ea:
"Tristetea, te rog, lasa-ma sa vin cu tine!
"Oh, iubire"raspunse Tristetea," Sunt atat de trista  incat trebuie sa stau singura".
Chiar si Buna Dispozitie trecu pe langa iubire, dar era multumita, incat nu o auzi ca o striga".
Dintr-o data, o voce spuse :" Vino Iubire, te iau cu mine "! Era un batran cel care vorbise. Iubirea se simti atat de recunoscatoare si plina de bucurie incat uita sa il intrebe pe batran  cum il cheama.
Cand sosira  pe tarm, batranul  pleaca. Iubirea isi dadu seama  cat de mult ii datora si intreba 
Cunoasterea:
" Cunoastere, imi poti spune cine era cel ce m-a ajutat?"
"Era timpul " raspunse Cunoasterea.
" Timpul?" se intreaba iubirea, " Dar de ce tocmai Timpul m-a ajutat"?
Cunoasterea ii raspunse :" Pentru ca numai Timpul este capabil sa inteleaga cat de importanta e Dragostea in viata!"
Constiinta datoriei fara dragoste te face morocanos.
Raspunderea fara dragoste te face brutal.
Dreptatea fara dragoste te face dur.
Priceperea fara dragoste te face ipocrit.
 Cunoasterea fara dragoste te face incapatanat.
Stapanirea fara dragoste te face avar.
Credinta fara dragoste te face fanatic.
O viata fara dragoste nu are sens.
 
Aceste vorbe intelepte sunt adevarate, ce am face noi oameni fara iubire, nimic. Iubirea te face mai frumos la suflet, la minte, şi trup, te face mai intelept si mai bun. Nu contează celelalte dacă nu ai iubirea omului drag de langa tine şi a familiei.

2 comentarii: